NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 27 mei 2015

Draakje


Hallo allemaal,

Vandaag is het weer mijn beurt om een kaartje te laten zien. Wat vinden jullie van dit lieve draakje:


Omdat het een zogenaamde "One layer card" is ben ik eerst begonnen met de achtergrond. Het draakje is van Stampinback sheet 151A. Dat heb ik als eerste gestempeld, met Memento black. En meteen ook een extra afdrukje op maskerpapier. 

Vervolgens heb ik het kleine hart (Stampinback sheet 149A) gestempeld en ook meteen nog een keer op een maskerpapiertje. Dat knip je dan uit zodat je het grotere hart uit dezelfde kit "daarachter" kan stempelen. 

Als je alle maskertjes uitgeknipt en op de afbeelding geplakt hebt kun je met de achtergrond beginnen.


Eerst ben ik begonnen met de wolken. Daarvoor heb ik een stencil van Stampinback gebruikt. Met de airbrush en de marker BG01 heb ik de wolken gebrushd. 
Daaronder heb ik de onderkant eerst gebrush met YR21. Daarna met een stencil van TCW (Urban Landscape) de skyline met Y28 erop gebrushd. 
Als je dan de maskertjes verwijderd ziet het er als volgt uit:


Nu kun je gaan beginnen met inkleuren! 
Voor de hartjes heb ik de volgende markers gebruikt:
YR04, YR01, YR27, R02 en R05


Voor het draakje heb ik de volgende markers gebruikt:
YG61, YG63, YG67 en G28
vleugels: G20, YG91 en YG93
stippen: YG00 en YG21


Ik heb het kaartje gegeven aan het zoontje van een vriendin van mij dat 1 is geworden afgelopen weekend. Wat dat betreft vind ik het namelijk echt een jongenskaart!

Hopelijk vinden jullie het een leuk kaartje geworden en hebben jullie wat ideetjes gekregen om weer lekker te gaan kleuren.

Creatieve groetjes van 


Marielle Weichert-Welten

1 opmerking:

Unknown zei

Jaaaa, leuk. Zou bijn acopics gaan aanschaffen. Wat maak je altijd leuke dingen! 😍