NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 8 juni 2016

Pastel Kleuren

Hallo iedereen!! Ellen hier weer met een kaartje en een verhaal (hihi). Enkele weken geleden kregen mijn vriend en ik ons petekind over de vloer. Voor het eerst kwam ze bij ons slapen en wat zag ze er naar uit om een kaartje met mij te maken (en dat deed ze ook later op dat weekend). Omdat dat ze altijd zo nieuwsgierig is naar mijn kaartjes en ze er zoveel plezier aan beleeft, kocht ik speciaal een stempel set voor haar (Your Wings - The Greeting Farm). Deze stempel leek dan ook het perfecte moment om het te hebben over pastel kleuren met je Copic Markers.


De typische pastel kleuren zijn geel, roos, paars en blauw. Als je met Copic's pastel kleuren wil krijgen, is het het best dat je begint met je lichtste kleuren uit je collectie Copic markers kiest (zoals bijvoorbeeld hier: Y11, R00, C0, G00 of B00). Natuurlijk heb je ook donkerdere kleuren nodig, die helpen met het levendig maken van je afbeelding. Daarom is het goed om je kleuren op te bouwen en geleidelijk donkerdere kleuren te kiezen (Bijvoorbeeld koos ik eerst B00 vervolgens BG01 en al laatste B12).

Met enkele dies en de woorden "veel liefde" (Warme Wensen - Els Brigé) met licht blauwe embossingpoeder (niet zo duidelijk op deze foto), maakte ik de hele scene compleet. Uiteindelijk is dit het eindresultaat:


Hopelijk was het interessant.... Tot de volgende!