NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 26 juni 2016

Tutorial onderwater wereld

Hallo Copic blogbezoekers!

Wat zou het niet mooi zijn, lekker buiten kleuren.

In het zonnetje, de vogels fluiten, lekker een glas ijskoud water (of een wijntje)
en lekker creatief bezig zijn! 

Maar de realiteit ziet er niet zo uit hier in Zwitserland, ik zit binnen en heb koude vingers terwijl ik dit bericht zit te schrijven.

Ik hoop dat jullie meer geluk hebben!



Ik laat jullie vandaag weer een tutorial zien. 

Het is niet makkelijk om jullie wat nieuws te laten zien, maar ik vindt dat de Copics zo snel droog zijn op het papier, dus heb ik wat bedacht om de droogtijd te vertragen.

Hier bij ons hebben ze geen Yupo papier of glossy papier, dus heb ik gewoon goedkoop fotopapier genomen.
Als je daar je Copics en Activator op gebruikt is dat héél snel droog.

Als eerst heb ik medium voor olieverf geprobeert maar dan stinkt je kaart echt erg!

Dus moest ik een andere oplossing vinden en dat is gewone zonnebloem olie geworden.
Ik heb het hele stuk fotopapier ingeschmeerd met een watteschijfje en olie.



 Dan heb ik het ingespoten met Activator en heb vanaf de rand de Various Ink naar beneden laten lopen.
B91


De kleuren hebben echt meer tijd om te verlopen.
Daarna heb ik B97 genomen en hetzelfde gedaan.


 Hier de BV11 



 Dan nog de YG17  en gewoon tussendoor weer wat Activator sprayen 
dan loopt het weer lekker.



Nu is het weer lekker nat, en dan heb ik er gewoon weer wat opgedruppelt en heb het weer laten lopen.

Nu het papier omdraaien en hetzelfde weer doen, laat je verrassen wat er uit komt.


Ik heb dan een druppel B99 op mijn craftsheet gedaan en heb met een kwastje wat donkere randen gemaakt.
Ik vind het echt op een onderwater wereld lijken, daarom ben ik daarmee verder gegaan.


Ik heb een waaierkwastje genomen en Opaque White en heb daarmee 
algen gemaakt.

Echt alleen de puntjes van het kwastje in de Opaque drukken, en dan je kwastje rechtop lichtjes op het papier drukken.


Daarna met een zeepaard stempel en Stazon Blue Hawai een afdruk gemaakt.



Het zeepaardje heb ik dan met B02 - B04 - B06 ingekleurd.

Dan nog een zeepaardje op Perfect Coloring Papier gestempelt, ingekleurd en uitgeknipt.

Natuurlijk de highlights niet vergeten, met Opaque White of een witte gel pen.


Onderaan heb ik dan nog met B99 een beetje bodem gemaakt om het nog wat diepte te geven.

Dit kaartje heb ik ermee gemaakt.

Ik heb nog wat luchtbellen gemaakt met B14 en B18 en een witte gel pen.

Verder nog een vis en zeepaardje met mijn Scan 'n Cut machine gemaakt, 
wat schelpjes en plakparels erop geplakt en klaar is mijn onderwater wereld.





Ik hoop dat jullie het ook eens gaan proberen en dat er mooie creatie's zullen uitkomen.

Dank jullie wel voor het langskomen en tot gauw weer.


Geen opmerkingen: