NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


dinsdag 20 september 2016

Bosje rozen


 Hoi allemaal,
Als lid van het Colourstock Copic Team mag ik jullie vandaag weer iets laten zien.
Net als veel andere mensen, ben ik een echte bloemenliefhebber.
Als het even kan heb ik ook altijd bloemen in huis.
Mijn keuze valt dan bijna altijd op rozen of  pioenrozen en dan vooral roze, witte of heel rode rozen.

Deze keer heb ik daarom gekozen voor een rozenstempel van Studio Light.
Eigenlijk is het maar 1 stempel, deze heb ik meerdere keren gestempeld door middel van maskeertechniek. Op verschillende sites wordt heel goed uitgelegd hoe je dit moet doen.


Wat ik jullie wel ga uitleggen is hoe je op een simpele manier een roos kunt kleuren.
Voor het kleuren van een roos gebruik ik een andere kleur volgorde dan dat ik normaal doe.
Eerst zoek je natuurlijk een mooi kleur combinatie uit voor het kleuren van je roos.
Ik heb gekozen voor een rood/roze kleur.

  STAP 1
   Eerst heb  ik een kleine basis aangebracht met R81.
STAP 2 
Met de RV99 heb ik mijn basis schaduw aangebracht.
Ik meng deze nog niet met mijn andere kleur.

STAP 3
Daarna begin ik met het opbouwen van het blad van mijn bloem.
Met mijn één na donkerste kleur R89 zet ik weer wat meer kleur in mijn bloem.
Ik neem een heel klein stukje van de donkerste kleur mee, zodat deze al een beetje blendt.

STAP 4
Met de R85 ga ik weer een gedeelte van de roos opvullen, ook hier neem ik weer een klein beetje mee van de vorige kleur.

STAP 5
Met R83 vul ik de rest van het blad op.

STAP 6

Met R81 zorg ik dat de kleuren mooi in elkaar overlopen.
Ik herhaal stap 1 tot 6 net zo vaak tot dat ik te vrede ben.

Dit doe ik met alle rozenblaadjes, natuurlijk is de schaduw in ieder blad anders.
Dus daar moet je wel even opletten.

Dit zijn de Copic Markers die ik voor de rozen heb gebruikt:
Voor de rozen: R81 - R83 - R85 - R89 - RV99
Voor de bladeren: G21 - G24 - G28
 
Het designpapier en de stans zijn van Studio Light, ik heb alleen een klein trucje uit gehaald,
 zodat het lijkt dat ik een hele grote mal heb.

Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: