NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 8 maart 2017

3 Technieken, 1 Konijntje


Hallo iedereen en meer specifiek voor vandaag, hallo Copic Lovers tussen ons. Het is Ellen hier en in deze post toon ik graag hoe ik hetzelfde konijntje anders inkleur. Ik gebruik graag simpele stempels om de technieken die ik jullie wil bijbrengen niet te overweldigend te doen tonen. Vaak zijn de manieren echt gemakkelijk toe te passen. Je zal zien dat als je de drie verschillende technieken gebruikt, de diertjes er ook helemaal anders uit zien.


De eerste techniek is de meest simpelste. Het konijntje kleurde ik op de normale manier in. Dit betekend van donker naar licht en met ronddraaiende bewegingen. De kleuren die ik gebruikte zijn C5, C3, C1. Om het diertje toch iets specialer te maken, gebruikte ik Copic Marker "0" en zette ik stippen op de rug (deze Copic Marker neemt de kleur weg). Daarnaast kleurde ik zijn wangen en oren roze met de stiften R22, R02 en R20.


De tweede techniek zit mooi tussen techniek één en drie die ik hier toon. Ik kleur op dezelfde manier als in de eerste techniek (en ook met dezelfde kleuren), maar ik hou rekening met kleurverschillen in de vacht rond de mond- en buikstreek. Voor de buik en mond gebruik ik een andere kleurfamilie W (namelijk W5, W3 en W0). Daarnaast zet ik stipjes in de donkere plekjes op de rug, hoofd en oren. Ook voor de stippen ga ik van donker naar licht (C5, C3 en C1). Teken steeds minder stippen, zodat de stippen geleidelijk verdwijnen. Persoonlijk vind ik dat deze techniek niet zo veel verschilt van onze vorige techniek, toch lijkt het al snel of je veel meer talent hebt in het kleuren.


De laatste techniek gebruik ik meestal voor gedetailleerdere en meer realistische stempelafdrukken, toch is het nog mogelijk op een iets simpelere afdruk. Ik kleur hier ook met C5, C3 en C1, maar deze keer zie ik dat ik mijn donkere kleur op andere plekjes teken. Denk na over waar je de schaduw hebt en waar de haartjes te voorschijn komen. Meestal is dat op plekken waar er plooien zijn in het lichaam zoals een knie of het uitsteken van een neus. Om de streepjes/haren nog wat beter te verschijn te laten komen, ga ik er nog eens over met de zelfde Copic Markers.


 Nu is het jou beurt om te kleuren! Welke techniek is jou favoriet 1, 2 of 3?

1 opmerking:

Margreet zei

Wat prachtig, bedankt ga het proberen.
Groetjes Margreet